onsdag 7. august 2013

 Hverdagen

er god. Arbeidsdagene er tilbake. Vi tillbringer bare helgene oppe på Røssvatnet,og for meg innebærer dette rutiner. Jeg får holde på med det jeg liker best,eller nest best ,eller...Kan man si i pose og sekk ? 
Vi har fått nye kyllinger og hønemor passer på. En ny vaktelhane har også ankommet Høgtun. Kos!
Når man har høns må man slakte. Det er den delen som ikke er så kos. I går slaktet vi tre stykker. Mannen min slakta mens jeg holdt poser og utstyr. Hmm,greit .Det blir kortreist å god mat .
Innhøsting av bær og grønnsaker . Sylting og koking av gele . Rødbeter. Kjempegodt i salat eller sylta. Kortreist! 
Jeg har en del igjen å høste men det er enda sommer.
Mens jeg venter har jeg så vidt begynt å bake. Knekkebrød og svenskbrød. En smaksprøve har kommet i hus .
Jeg har dager som skal nytes !!!!

Hønemor.

Solbær blir deilig gele.

 


R

Rødbetesalat fra Høgtun.

Bringebærsyltetøy



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar