onsdag 29. mai 2013

Heimlaga mat.
Nu erklærer jeg herved den store bakedagen over for denne gang. Det ble en bra produksjon. Jeg var aleina,og måtte derfor både passe varmen og kjevle,og gradestokken viste 22 varme grader i skyggen!!
Jeg kjevlet opp en passe liten stabel  før jeg stekte dem. Jeg oppdaget en liten ting underveis. Det er ikke lurt å ha for stor stabel ustekte, de limer seg fast til hverandre. Det betyr kjevling på nytt!!
Jeg er veldig fornøyd med resultatet. Både knekkebrødene og svenskbrødene falt i smak.                Jeg brukte en del av surdeigen som jeg har  tatt av hver gang jeg har matet starteren, og lagde pizza Grovt og godt,og ordentlig stenovnsbakt!
Jeg tror forresten jeg skal prøve å konvertere resten av surdeigen til en starter av lyst mel. Jeg har nemlig lyst til å bake ett litt fint brød. Dette må gjøres gradvis. Vi får se hva det blir:)

Fordi jeg fortjener det !!

Surdeig til knekkebrød. Stått og hevet seg stor og fin et døgns tid.

Bakingen av knekkebrød .



Steiking av knekkebrød.

De første knekkebrødene mine stekt ute!
Et skikkelig bra resultat.

Deig og utstyr til svenskbrødbaking.

Steiking igjen..

....og resultat.

Sist men ikke minst.Pizza !!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar